O dogodku
Argerich in Dutoit združujeta moči
Na poletnem festivalu bosta nastopila vrhunska pianistka Martha Argerich in dirigent Charles Dutoit, ki bosta skupaj z Filharmoničnim orkestrom Monte Carla predstavila čarobno mešanico impresionizma in romantike. V programu so dela mojstrov, kot so Ravel, Beethoven in Debussy, ki skozi glasbo pripovedujejo čustva in zgodbe. Koncert obljublja nepozaben večer za vse ljubitelje klasične glasbe, tudi tiste, ki niso strokovnjaki.
Koledar
Zanimivosti
FILHARMONIČNI ORKESTER IZ MONTE CARLA:
- Že od konca 19. stoletja se je v Monte Carlu zvrstilo nešteto svetovnih premier, pri čemer so številni veliki skladatelji – med njimi Massenet, Puccini, Ravel, Mascagni, Fauré, Franck, Honegger, Ibert, Lalo, Milhaud, Poulenc in Satie – našli v Filharmoničnem orkestru idealnega interpreta svojih del.
CHARLES DUTOIT:
- Pri 22 letih je Charles Dutoit debitiral kot dirigent s Komornim orkestrom iz Lozane in Martho Argerich kot solistko.
MARTHA ARGERICH:
- Pri šestnajstih letih je Martha Argerich v treh tednih osvojila dve veliki tekmovanji – Mednarodno glasbeno tekmovanje v Ženevi in Mednarodno tekmovanje Ferruccia Busonija.
- V dvajsetih je Martha Argerich za tri leta opustila klavir in razmišljala o karieri zdravnice ali tajnice. K sreči se je vrnila h glasbi in pri štiriindvajsetih, kmalu po premoru in rojstvu prvega otroka, zmagala na Chopinovem tekmovanju leta 1965.
Nastopajoči
Program
Več informacij
Tudi letos bo poletni festival gostil uveljavljeni umetniški dvojec: Martho Argerich in Charlesa Dutoita, ki sta v preteklosti nemalokrat združila moči. Argentinska pianistka je ena najvidnejših umetnic na svetu tako po priljubljenosti kot sposobnostih in obsežnem repertoarju, ki zajema dela vse od stare glasbe do 20. stoletja. Švicarski dirigent je prav tako kot Argerich izredno aktiven glasbenik, ki je sodeloval na več kot dvesto posnetkih, za katere je prejel številne nagrade, vključno z dvema grammyjema. Pod njegovo taktirko bo glasbeni večer oblikoval Filharmonični orkester iz Monte Carla, ki je od svoje ustanovitve leta 1856 postal ugleden zaradi svoje sposobnosti združevanja tradicije in sodobnosti. Koncert bo zaznamovan s prepletom dveh slogov, v katerih so našteti glasbeniki še posebno močni: impresionizma in romantike. Maurice Ravel je Pavano za umrlo princeso – nostalgično evokacijo počasnega dvornega plesa – napisal, ko je bil še študent, medtem ko je Plemenite in sentimentalne valčke zasnoval po vzoru istoimenskih miniatur Franza Schuberta. V prvem klavirskem koncertu Ludwiga van Beethovna najdemo vplive tako Josepha Haydna in Wolfganga Amadeusa Mozarta kot tudi njegove že nastajajoče drzne glasbene osebnosti. Kot sklep večera bo zazvenelo osrednje simfonično delo Clauda Debussyja. V simfoničnih skicah Morje se ne odražajo toliko tonska slikanja valovanja kot glasbene upodobitve občutkov, ki jih je izzvalo opazovanje morja, kar je tipičen impresionistični pristop.
Brezplačna vožnja z mestnimi avtobusi LPP
Imetnikom vstopnic za prireditve v okviru 73. Festivala Ljubljana je omogočena brezplačna vožnja z mestnimi avtobusi LPP v času dveh ur pred začetkom posamezne prireditve ter dveh ur po njenem zaključku.

Dostopnost za gibalno ovirane obiskovalce
Festival Ljubljana si prizadeva zagotoviti prijazen in dostopen obisk kulturnih dogodkov tudi za gibalno ovirane osebe.
Na izbranih prizoriščih so na voljo posebna invalidska mesta, prilagojena uporabi invalidskih vozičkov, ter mesta za spremljevalce. Uporabniki invalidskih vozičkov se o razpoložljivosti in rezervaciji invalidskih mest lahko pozanimajo na telefonski številki +386 (0)1 241 60 28 ali na elektronskem naslovu blagajna@ljubljanafestival.si.
