Navigacija
SLO

Mednarodni muzikološki simpozij

Nova glasba v "novi" Evropi med obema svetovnima vojnama

18. marec - 21. marec 2017
Viteška dvorana, Križanke

MEDNARODNI MUZIKOLOŠKI SIMPOZIJ

Tema :

NOVA GLASBA V »NOVI« EVROPI MED OBEMA SVETOVNIMA VOJNAMA  

 

Vodja simpozija: Jernej Weiss

 

Odprto za javnost

 

Sobota, 18. marca 

 

Ob 9.15 

 

Pozdravna nagovora:    

Darko Brlek  (direktor in umetniški vodja Festivala Ljubljana, predsednik Evropskega združenja festivalov)

Jernej Weiss (vodja muzikološkega simpozija)

 

Ob 9.30

 

Vabljeno predavanje

 

John Tyrrell (Cardiff): Janáčkov »maestoso«: razmislek o operi Iz mrtvega doma (1928)

 

Ob 10.00

 

Vodja: Primož Kuret

 

Helmut Loos (Leipzig): Sveta zmernost. Skladatelj v moderni. Bolj kontinuiteta kot prekinitev

Peter Andraschke (Giessen): Raznolikost moderne. Glasbeni dnevi v Donaueschingenu in Baden-Badnu v 20. letih 20. stoletja

Hartmut Krones (Dunaj): Govor in govorjeno petje kot izrazna oblika družbenokritičnih vsebin v glasbi med obema vojnama

 

Ob 11.30

 

Vodja: Danijela Špirić-Beard

 

Luba Kyyanovska (Lvov): Ukrajinska glasba v dvajsetletnem medvojnem obdobju: med modernizmom in socialističnim realizmom

Pauline Fairclough (Bristol): Leningrad v osrednjih evropskih tokovih, 1922–1941

 

Ob 14.30

 

Vodja: Jernej Weiss

 

Katarina Tomašević (Beograd)»Strelovod vesolja« – Stanislav Vinaver in zagovor »nove glasbe«

Danijela Špirić-Beard (Cardiff): Zvočni zenitizem: modernost, balkanizem in Josip Slavenski

 

Ob 15.45

 

Vodja: Ivan Florjanc

 

Nada Bezić (Zagreb): »Intimni glasbeni večeri« (1923–1926) ali kako je Hrvaški glasbeni zavod v Zagrebu odprl vrata v sodobnost

Zdravko Drenjančević (Osijek): Novi pristopi uporabe slavonskega melosa hrvaških skladateljev v obdobju med obema vojnama 

 

 

Ponedeljek, 20. marca 

 

Predstavitev znanstvenih izsledkov projekta »Slogovna in kompozicijsko-tehnična raznolikost slovenske glasbe od leta 1918 do sodobnosti v luči družbenih sprememb« (ARRS) 

 

Ob 10.00

 

Vodja: Gregor Pompe

 

Matjaž Barbo (Ljubljana): Anton Dolinar kot Adlerjev doktorand

Jurij Snoj (Ljubljana): Slovenska glasbena esejistika med obema vojnama

Aleš Nagode (Ljubljana): Grenki sadovi prevrata: slovenska cerkvena glasba med svetovnima vojnama

 

Ob 11.30

 

Vodja: Jurij Snoj

 

Niall O’Loughlin (Loughborough): Skladateljska pot Slavka Osterca in njegovo vključevanje novih tehnik

Gregor Pompe (Ljubljana): Slavko Osterc in Lucijan Marija Škerjanc: estetski razkol in poetsko bratstvo

 

Ob 14.30

 

Vodja: Matjaž Barbo

 

Lubomír Spurný (Brno): Delo in izvedba: nekaj komentarjev o češki moderni glasbi

Jernej Weiss (Ljubljana–Maribor): Alois Hába in slovenski študenti kompozicije na Državnem konservatoriju v Pragi

Karmen Salmič Kovačič (Maribor): O polislogovnosti klasicističnega modernizma po razkritju »adornovske zmote« ‒ na primerih iz opusa Demetrija Žebreta

 

Ob 16.00

 

Vodja: Aleš Nagode

 

Andrej Misson (Ljubljana): Nekaj misli o slovenskem zborovskem skladanju med obema svetovnima vojnama

Darja Koter (Ljubljana): Idejna in umetniška identiteta mladinskih zborov med obema vojnama

Katarina Bogunović Hočevar, Ana Vončina (Ljubljana): Radio Ljubljana v prvem desetletju svojega delovanja – medij, institucija in ideologija v luči glasbe

 

 

Torek, 21. marca 

 

Ob 10.00

 

Vodja: Andrej Misson

 

Ivan Florjanc (Ljubljana): Ustvarjalnost primorskih skladateljev v času italijanske fašistične okupacije Primorske – kompozicijski, slogovni in družbeni uvidi

Luisa Antoni (Trst): Staro in novo med tržaškimi skladatelji v obdobju med prvo in drugo svetovno vojno

Sara Zupančič (Ljubljana): Kačji pastir La Libellula: Glasbena večjezičnost opere Pavleta Merkuja

 

Preberi več ⇓ Preberi manj ⇑
Deli s prijatelji
Vstop prost
Vstop prost

Utrinki z dogodkov

Goopti