Koncertni atelje Društva slovenskih skladateljev

16. april 2018
19.30
Mini teater
4 €

Pomembne informacije

Splošni pogoji

Opomba: Informacije se nanašajo na dogodek v preteklosti. Za najnovejše informacije preverite naš koledar.

KONCERTNI ATELJE DRUŠTVA SLOVENSKIH SKLADATELJEV 

Nina Prešiček, klavir, elektronika

Program:

Gregor Pirš: Suite – Tissue (za klavir in elektroniko)*
Karlheinz Stockhausen: Klavirska skladba IX
Nina Šenk: Circles (za klavir) **
Igor Štuhec: Sonata 74 (za klavir)
Luigi Nono: Sofferte onde serene za klavir in trak*
Larisa Vrhunc: Za Nino (za klavir)*

* krstna izvedba
** prva izvedba na Slovenskem

Nato Slovenski glasbeni dnevi ponujajo odkrivanje sodobnega klavirskega zvoka kot tudi njegovo povezavo z elektroniko, kar je redko slišati. Pianistični glasbeni večer sodi tudi v Koncertni atelje Društva slovenskih skladateljev. Zadnja tri leta ga umetniško oblikuje mednarodno priznana skladateljica Nina Šenk (1982), ki se bo s slovensko praizvedbo skladbe Circles predstavila tudi kot ustvarjalka. Temeljno vodilo izbora tehtnih skladb v Koncertnem ateljeju DSS je Šenkova poglobila s konceptom prepletanja starejše sodobne slovenske in tuje ustvarjalnosti s slovenskimi novitetami, kar omogoča odsev in odmev sodobne zvočnosti zadnjih desetletij različnega prostora. Zazvenela bo deveta izmed devetnajstih Klavirskih skladb znamenitega mojstra spajanja dvojnosti matematične determiniranosti in naključja v glasbi Karlheinza Stockhausna (1928–2007), ki je nastala leta 1961; med slovenskimi sodobnimi deli starejšega datuma pa trinajst let mlajša Sonata 1974 Igorja Štuheca (1932), nastala kot čisto zvenenje (»sonare«), ki odzvanja v fizikalnem materialu. Dela bodo zaživela v interpretacijah uveljavljene pianistke Nine Prešiček, ki je diplomirala iz klavirja na Visoki šoli za glasbo v Stuttgartu ter končala podiplomski študij na Nacionalnem konservatoriju v Toulousu in Stuttgartu, magistrirala pa iz muzikološke smeri na pariški Sorboni. Radovedno zvočno raziskovanje je Nino Prešiček povezalo s številnimi priznanimi glasbeniki, že dlje pa si je prizadevala za izvedbo koncerta s tokratnimi avtorji novitet: z Lariso Vrhunc (1967) že vrsto let sodeluje, bo pa prvič poustvarila solistično klavirsko delo te avtorice; Bor Turel (1954) sodi med pionirje elektroakustične glasbe na Slovenskem, ki v svojih delih v sebi lastnem izrazu pretkano riše široke zvočne dimenzije; Gregor Pirš (1970) se prav tako veliko posveča sodobni tehnologiji elektronike, ki bo v sodelovanju s pianistko živo zazvenela na odru.

Helena Filipčič Gardina

Pomembne informacije

Splošni pogoji